۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

ديروز بود اما من امروز از او سخن خواهم گفت!


هفت آبان

روز جهاني كوروش بر هم ميهنانم شادباد!



آنگاه كه دروازه ها را باز مي كرد،گام هايش، مي لرزاند اما ويران نمي كرد.سربازانش را گفته بود ،كه نيازارند ،اينان مردمان اويند.
سلوك سربازان من
سلوك پارسيان سرزمين من است
و ما براي آزادي مردمان آمده ايم
تباهي و تيرگي ازما نيست
وحشت و شقاوت از مانيست
غيظ و غرامت از ما نيست
ما آورندگان آزادي مردمان هستيم
تنها ترانه و شادماني باشد
همين و ديگر هيچ
اين فرمان من و فرمان فرشتگان زمين است.

دروازه هاي بسياري را گشود و خاك هاي دور و نزديك رابرپهنه ي جغرافياي ايران افزود .اوكه بنيان گذار شهرياري ايراني بود ،يك امپراتوري جهاني را بنا نهاد و به دنياي آن زمان آموخت كه براي ايجاد امپراتوري نيازي به شارها و تنگناهاي ديني و يغماي دسترنج مردمان و اقوام تابعه به نام باج و خراج و غنيمت نيست....

سكوت را شكستم براي پدرم كوروش و امروز لحظه لحظه دلم بال گشوده بود و كبوترانه دور تا دور ارامگاهش در پاسارگاد مي گذشت .
همان خاكي كه كوروش از دشمن خواست از آن بگذرود و او را بگذارد ...

"بر اين توده خاكي كه جسد مرا پوشانيده است رشد مبر .مرا بگذار و بگذر..."

چيز ديگري ندارم .امسال تهي دست تر از آن بودم كه حتي بخواهم چيزي بگويم .7آبان 86 بزرگداشت كوروش در دانشگاه برگزار شد
7آبان 87 خود ، در پاسارگاد بودم
و امسال اين تنها روحم بود كه انجا پر زد....

مرا چه غم؟!
از آن به دير مغانم عزيز مي دارند
كه آتشي كه نميرد هميشه در دل ماست!

۴ نظر:

  1. درود هم میهن

    سپاس از پیام شما
    روزی بار دیگر در کنار دیگر هم میهنانمان این روز در کنار ارامگاه او جشن خواهیم گرفت .

    جاودان باشی و سبز

    پاسخحذف
  2. با درود بسیار بر تو
    نخست سپاسگزارم از توجهت
    من هم تبریک میگم و امید دارم که رهرو حقیقی بزرگان باشیم
    که تنها اینگونه میتونیم ایران رو برسونیم به جایگاه حقیقی اش
    بهروز و پیروز باشی
    بدرود

    پاسخحذف
  3. درود

    زیبا بود. اما روزی آسمان باز خواهد گشت............


    هزاران گل سرخ

    پاسخحذف
  4. همچنین بر تو...

    پاسخحذف